Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

tirsdag 21. desember 2010

julekalender-21 des. JULEKAOS

"KAOS" er stikkordet for dagens innlegg for det råder litt julekaos her på kråkeslottet i dag..  i går kveld så kjøkkenet sånn her ut ( og i dag, om mulig, enda værre!!)


Karoline laget pepperkakehus, Trond skrapte flaxkalender og spiste godteri som karoline febrilsk prøvde å "lime" på huset med en melis som bare rant.. Rotet fløt og jeg løp lettere anstrengt rundt for å pakke de siste gavene og sortere i sekker som skal ut av huset raskest mulig. Resten av bordene rundt omkring i stua var likedan, ett var fyllt med monopolspill og et annet er fyllt av kaffekopper og andre duppeditter. Før dette hadde minstemann besøk og plutselig sto mamma`n i døra.. nå skal det sies at denne mamman har verdens koseligste gård som alltid er ryddig og i orden..og jeg hadde nettopp smeltet sukker til å lime sammen pepperkakehuset (merk: det ble ferdigkjøpt!!) så jeg hadde røyklagt hele huset.. "her luktet det godt" sier mamman.. eh...ja..jeg.. i sånne øyeblikk føler man at man bare vil forsvinne..



MEN.. nå skal det bli orden på sakene.. vaskemaskinenen er full av sofatrekk, oppvaskmaskinen går, støvsugeren skal gå og senger skal få nye juletrekk, gulvene skal vaskes og juletreet skal inn, julepynten skal på plass og i kveld skal jeg nok være ferdig.. Bare alle holder seg ute av hus i noen timer nå.. også sitter jeg her??? jeg måtte bare innom å få litt inspirasjon først... sitter å ser på alle pyntede hjem og snapper litt ideer og skal snart i gang.. Barna har siste langdag på skolen i dag, husbonden har siste langdag på jobb, svigerfar har tatt hunden og pusene har fått lov til å leke ute...så jeg her helt alene og har all verdens tid..inntil de sikkert popper opp i rad og rekke her.. jaja ..nei nei... som nissemor sier...Det blir vel jul lell!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider