Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

tirsdag 14. desember 2010

Nabokjærringer og Famileribbe



Det er tomt for Ribbe!!! jeg kunne ikke tro min egne ører, men hadde jeg fulgt litt med i nyhetene i det siste så burde jeg visst det.. jeg begynte å se for meg julemiddagen uten ribbe og jeg tror nesten jeg hadde tårer i øynene der jeg sto på storsenteret og snakket med sjefen bak kjøttdisken.. "nei, desverre det er helt tomt alle plasser og det ser ikke ut for at vi skal få noe påfyll heller" Jeg takker for meg og kjenner meg absolutt helt tom innvendig. Ingen ribbe?? jeg ser for meg at julemiddagen for første gang hjemme hos oss skal bestå av pinnekjøtt, at det ikke skal lukte ribbe på julaften,..jeg kjenner det gnager i magen og resten som jeg hadde tenkt å handle går jeg rett forbi.. jeg er rett og slett trist!!! jeg suser videre med handlekurven min, betaler og ser nok ut som jeg har mistet en liten bit av meg selv.. og der kommer en av nabokjærringene til mormor.. jeg kjenner allerede jeg koker og værre blir det da hun innleder samtalen med " ja ja jeg sier det jeg, bestemoren din har nok begynt å tulle litt, hun  ....." osv osv..bla bla bla..sinnet mitt koker og det er  nesten så jeg spytter hele ribbefrustrasjonen midt i dama som står å gnåler..akkurat som om ikke vi vet at mormor roter litt..og at det bekymrer oss!! selvfølgelig... men jeg har mine mistanker om at denne nabokjærringa roter og tuller like mye og er en smule desorientert selv,... Selvfølgelig roter du litt når du er over åtti år.. det er lov Det!!!  Jeg tror hjertet mitt bare dunket Ribbe, ribbe, ribbe og jeg ville fort avsted på nærmeste nærbutikk for å se om det kunne ligge igjen en liten bit til meg ett sted..så jeg snerret god jul og skyndte meg ut av senteret..

Jeg tok turen til Kiwi og det eneste jeg fant var first-priceribbe.. ikke noe galt med first price, men jeg spiser ikke ribbe derfra på julaften...sist jeg prøvde den spurte gubben om han hadde fått kokt sau... jeg hastet videre til rema 1000 og der fant jeg vertfall krydret tynnribbe fra sjefskokken og den røsket jeg med meg noen av.. han lover tilogmed sprø svor.. og sikter meg inn mot kassa.. men DER ser jeg .. en frysedisk som minnet meg om en stor kiste med gull..for oppi den ligger det 3 frosne Gilde Familie Juleribber som lyser mot meg!!! jeg kaster meg frem som om det skulle være storm i kastene og den som så meg da trodde vel canadagjess kom i stormfart (meg i canadagåsedunjakkami), så fjærene sprutet... jeg gribbet til meg to av ribbene og følelsen jeg hadde var som om jeg skulle vunnet en million i lotto eller noe i den duren... snakk om å sette pris på mat!!! Jeg fikk vertfall tak i RIBBE!!! løp og kjøp begrepet ble bare så realistisk for meg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider