Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

torsdag 9. desember 2010

9. Desember

"Et julelys er en skjønn ting; det lager ingen støy, men gir mykt av seg selv, og ganske uselvisk vokser det lite" luke nr 9

I dag er dagen for en husvask og litt rydding i skap for å gjøre plass til den pynten som gjør meg glad. Jeg rydder vekk, kaster litt som jeg har utsatt så altfor lenge og gjør plass for små krukker med julekaker, litt flere lys og små skåler med julegodt. Jeg har dratt frem alle eskene med julepynt fra boden og skal finne frem litt småtteri i tro tradisjon. Jeg har også tenkt meg ut for å finne kvister til en krans..hvis bare gradestokken kan krype bittelitt.. jeg fryser meg fordervet!!

Jeg gleder meg til kvelden for det er førjulsfest på skolen, der veslegutten skal være "john lennon" i min altfor store dressjakke som vi febrilsk lette frem i dag tidlig. Hva med å kanskje fortelle det en dag eller to i forveien at han trenger en dressjakke? neida, som forventet kom det i går kveld da det forlengst var sengetid, at han Måtte ha sånn jakke med på skolen i dag. Da var det bare å lete gjennom skapene kl kvart på sju i dag tidlig for å finne noe som var "brukanes", (gudskjelov har jeg fullpakkede skap fullt av klær til alle anledninger så det bød ikke på det helt store problemet)  ...han har nynnet på "let it be" i flere dager nå..nynnet? jomet høyt!!! heter det vel.. det blir spennende og gir rom for kos og glede ... og med det kommer det masse julestemning..
Ønsker alle en fin 9.desember:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider