Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

mandag 8. november 2010

Nissen og polakken



En liten nisse med skjegg hadde lovet å grave for oss, han skulle grave en liten renne rundt halve huset sånn at vi får drenert, (ikke vi, men samboeren skal stå ute i mange minus og legge dreneringsrør og spa pukk.. jeg sier bare "vi" for da kan jeg liksom være med på en måte, noe jeg langt fra er..jeg styrer inne og ommøblerer stua jeg for jeg har fått nye sofatrekk!!) *gleder meg* , men så til saken, da nissen og polakken kom så lå nok jeg å sov min dypeste skjønnhetssøvn og etter fire nattevakter er du ganske fortumlet og ikke helt på nett,... jeg visste jo at disse typene skulle komme, men jeg kom ikke på det etter fire timers søvn da jeg våknet av et brak....., hele huset ristet og det dunket, hører noe flytter på seg, noen romsterer .. jeg kaster meg halvnaken opp i senga og lurer på om noen angriper meg, kanskje det er noen som skal ta alle interiørtingene mine?,,, tull..nå har jeg drømt... kanskje det er noen som har tenkt og overraske meg, og som holder på å lage en makeover hos meg og akkurat nå ommøblere stuen min?.. jeg smiler til meg selv mot speilet i skapdørene..ohh hoooo... det må bare være noe sånn.. (med min fantasi så kunne jeg godt tro noe sånt..) men så hører jeg during..og da husker jeg: Det skulle jo komme to menn å ordne grøfta i hagen.. Jeg blir litt febrilsk og leter etter klærne mine..de holder jo på rett utenfor soverommet og badet selvfølgelig.. mens jeg kler meg høres det ut som de går amokk der ute og jeg ringer litt betuttet til samboeren og spør om de skulle rive hele huset istedet..men han forsikrer meg om at det skal de ikke!!!.. men jeg må ut og snakke med mannen om noen cm hit og dit, om penger og dill og dall, og jeg kan jo ikke påberope meg å være snartenkt når jeg har vært på mange nattevakter, har sovet lite og har våknet med dunder og brak, men jeg får vel gå ut da.. det første jeg møter er den polske arbeideren...noe jeg ikke vet.. og jeg forklarer og gestikulerer mens han rister febrilsk på hodet og peker på nissen i maskina., (nisse fordi han har stort skjegg og ikke er så høy..ligner litt på nissen) så  må jeg forklare på nytt.. jeg får sagt mine verdifulle ord og kaver meg inn igjen.. i gangen kikker jeg i speilet og ser et troll!!!!!!, med hår til alle kanter, sminke rundt halve ansiktet, poser under øynene, en joggedress på halv tolv og støvlene til samboeren som går meg til lårene.. med andre ord: kjempefin!!!!  det er nesten sånn at stål-ånden slår tilbake til meg fra speilet når jeg banner høylytt mot meg selv...  Med andre ord har jeg våknet med et rykk, rukket å bli kjempeglad og kjempeskuffet to ganger allerede, trodd huset mitt skulle rives og snakket med en liten skjeggete nisse og en polakk mens jeg lignet et monster.. åhh.. for en herlig start på dagen, ..men det kommer alltid noe positivt ut av fæle starter: jeg kom meg opp og fikk litt egentid og mulighet til å skrive på bloggen, jeg fikk støvsugd og fyrt i ovnen og middagen er igang:)  Nå skal jeg dille og dalle litt til barn og mann kommer hjem og så skal jeg prøve å overtale den snille mannen min til å være med med å bytte om et par sofaer fra 1. til 2. etg.. noe han helt sikker ikke har lyst til siden han skal ut og spa pukk!!  Så da skal vi nok ha en liten hverdagskatastrofe før vi får ordnet opp i det tenker jeg..hehe...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider