Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

mandag 1. november 2010

TIVOLI



Ohh...hvite jul...
Jeg sitter her og tenker at nå starter førjulstiden og butikkene bugner av alle hærlige jule-ting..NISSER, JULEKULER, GIRLANDERE, LYKTER.... hvis jeg hadde penger nok hadde huset mitt sett ut som et tivoli, sier mannen... i mine drømmer skulle jeg ønske jeg hadde et koselig franskinspirert hjem med naturlig jul i dempede farger...  hvitmalte stuer, rom på rom, dempede nyanser med innslag av sink, tre og jern.. men tilbake til realiteten er det som mannen sier..: jeg minner kanskje mest om et tivoli.. Jeg klarer jo bare ikke å styre meg når jeg finner frem alle posene med julepynt, er innom en butikk med masse duppeditter og farger..jeg syns jo ALT er fint!!  Jeg har en salig blanding av alt hjemme hos meg, noe nytt, noe gammelt, noe hvitt, noe blått, noe grønt, jeg styrer og steller med alle saker så det minner mest om en godtepose, MEN på en annen side så trives jeg jo også med tivoliet mitt.. jeg klarer bare ikke å leve rent og pent, selv om jeg aller så mye har lyst og drømmer meg bort i jeannedar`c living interiør...(jeg syns jo det er sååå fint) i går skulle jeg kose meg med min nyervervede julespesial og ble sittende mismodig og se rundt meg når jeg leste bladet og tenkte mitt.. Jeg tuslet i seng og lå lenge å tenkte for meg selv, skulle jeg malt alt? skulle jeg solgt noen møbler og startet på nytt? skulle jeg kastet meg rundt og brukt alt jeg eier og har for å skifte stil...bli litt renere i linjene... men til slutt måtte jeg le litt av meg selv..tenk å bli så påvirket!!! ja for det er jeg jo..leser interiørblader og drømmer meg bort i det ene minuttet for deretter å kjøpe noe nytt fargerikt i neste.. Jeg må bare innrømme en gang for alle og meg selv: at jeg er og blir et tivoli.. men jeg trives jo i mitt lille rike.. jeg pusler litt her og litt der og så er jeg strålende fornøyd.. jeg skulle nok ønske meg både det ene og det andre, men jeg er alikevel fornøyd!!! godt å erkjenne for seg selv litt innimellom at man faktisk har sin egen stil og at man kan kose seg med den... så kan jeg driver her å styre og stelle og kose meg med at julen snart er her, og låne noen ideer fra jeannedar`c living inniblandt:) Så når vi snakker om hvilken stil vi har så vet jeg ikke jeg... TIVOLISTIL, noe som heter det????
(BILDET er fra i fjor da vi hadde hentet inn verdens skakkeste juletre..men etter mange justeringer og med masse fargerik pynt ble det veldig fint da)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider