Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

søndag 28. november 2010

DRØMMEHUSET 2

 Jeg vant ikke i lotto i går heller... tror jeg... 
På nattevakt i natt hadde jeg noen øyeblikk på morgenen hvor jeg kunne synke ned i en stressless og tenke litt..
jeg fantaserte umiddelbart om grunnen til at norsk tipping ikke har fått tak i meg på mobilen, men at det mirakuløst står millioner på kontoen min neste gang jeg sender "S" til dnb kundeservice på min mobil.
Jeg malte i mitt lille hode, tak og vegger hvite,... og hang opp julegardiner i de små rutete vinduene, .....
jeg hang opp en girlander på rekkverket i 2 etg og julepyntet den med julestrømper.. jeg hørte tassende nakne føtter over gangen der oppe tidlig julekveldsmorgen  og små nysgjerrige utbrudd over forundrede barneansikter når de kikket opp i strømpene sine......... jeg kunne høre sprakingen fra den store ovnen på stuen.. Jeg så for meg julefrokostbordet som sto dekket på det store kjøkkenet, på langbordet som jeg hadde fått fra butikken til mamma, og ute på tunet var det masse småfugler i fugleneket som hadde fått rød sløyfe i anledning julekvelden..


Så våknet jeg med ett rykk da noen roper "kom å hjelp meg!"...  Hvem trenger hjelp?  skulle noen trenge spesiellt hjelp i denne julefryden? ..å jaaaa jeg sitter jo på jobb og noen trenger meg... ja ja...

Jeg har ennå ikke sjekket kontoen min.. kanskje det fortsatt finnes håp? Kanskje norsk tipping ikke har fått tak i meg fordi hustelefonen min ikke virker?... noen har for en stund siden gnagd over ledningen og derfor er det ikke mer liv i den.. så kanskje det alikevel står mange millioner på kontoen min og jeg kan kjøpe meg en drøm i morgen?
Men misforstå meg rett: jeg er veldig glad for det jeg har, men lov å drømme litt da???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider