Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

fredag 21. januar 2011

Endelig Fredag

Fredager er vaffeldager her i huset,.. da tømmes kjøleskapet for diverse melkekartonger som er gått ut/holder på å gå ut på dato, rømmebokser, egg og annet og blandes til en salig røre..og hele familien er vel så lei vafler at de snart snur i døra bare de kjenner lukten. MEN det er så praktisk, og billig.. -og vafler EN dag i uken kan da ikke være såå forferdelig?? Det ender vel med at barna snart inviterer seg bort hver fredag, mannen jobber overtid og jeg sitter her med en stabel av mat.. Kanskje jeg skal lure dem og overraske med noe annet for så å finne frem vaffeljernet på lørdag istedet?  Lillebror kom inn døra nå nettopp: HEI, hvordan har du hatt det i dag?
Lillebror: Bra (slenger av seg sekken og smyger seg mot tv`n)
Meg: Skal jeg steke en vaffel til deg? (smiler blidt)
Lillebror: (Sukker merkbart høyt)..javel da.. og jeg fyrer igang vaffeljernet.men seriøst, jeg må finne på noe annet nå snart.. datteren min sluttet å spise vafler for noen år siden og har konvertert til MR.LEE hver fredags ettermiddag... av alle ting. Akkurat som det er noe bedre?
Men nå blogget jeg meg helt vekk og lillebror får nå servert sorte sprø vafler med både syltetøy OG rømme for kamuflasjens skyld...



Helga går med til å kjøre barn hit og dit...og vente!!, på konfirmasjonsundervisning i kveld,  kjøre, vente og hente i bursdag i morgen, overnatting, og gudstjeneste søndag med påfølgende skitur med simen etterpå... gleder meg til skituren, selv om jeg gjerne skulle unnvært gudstjenesten først.. men noen "goder" skal vel en konfirmant føre med seg og kanskje mor blir noen gudsord rikere om hun slår følge inn.. ellers er det en mager trøst at jeg kan levere og hente, for så å ta en kaffe imens jeg venter.. men ikke alle er klare for kaffebesøk fra 10-11 en søndag morgen.
Lillebror kom nå inn med asjetten fra stua : Jeg er mett!! etter fem hjerter... jaja... og finner seg melon og kefirmelk istedet..
Nytt Vakre Hjem blir det i allefall i dag..*gleder meg*
God helg alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider