Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

mandag 15. november 2010

Tenn lys i mørket


 

Ikke så mye å melde fra meg om dagen men jeg har brukt helgen til å ommøblere stuen og kjøkkenet, noe som gir meg lyst til å vaske og pynte på nytt. Jeg rydder unna litt ting og tang som jeg kan finne frem igjen etter jul og rydder plass for å finne frem litt julepynt.  Et lite stilleben på kjøkkenbenken og amaryllisen er pynt i seg selv inntil videre. Gruppen under fikk plass i stuen og denne kjøpte jeg på finn.no for sekshundre kroner. Etter at jeg fikk trukket den opp igjen med linstoff ble den kjempefin syns jeg og det er møbler jeg er blitt veldig glad i.
i går kveld var vi på kirkegården og satte ned lys, det var nesten magisk stemning der med alle gravene som lyste...alle som hadde sendt sine kjære en tanke og tent et lys. Det er fast tradisjon på julekvelden og reise dit for å tenne lys i mørket og høre kirkeklokkene ringe julen inn.. skulle nesten tro det var skummelt på en kirkegård i nattens mulm og mørke men det er faktisk ikke det, det er bare ro i sjela og nydelig å se.
I dag går dagen med til å vaske i stua og gjøre finpussen på møbleringa. Jeg har fått byttet om sofaene mine med dem som står oppe i 2etg og kledd dem med hvite trekk og pledd. Mamma syns sofaene liknet en "taterleir", hehe, men nå har vi veldig forskjellig stil også da:) ellers syns hun det ble veldig fint da hun var en tur på te i går. Mamma har en helt annen stil enn meg, de har litt funkishus med rene linjer og er nok litt mer minimalistiske enn meg. Jeg syns det er kjempefint men jeg må nok dille og dalle litt mer... Mamma var sånn før så kanskje jeg plutselig endrer meg jeg også... man skal aldri si aldri..

2 kommentarer:

  1. Hei
    Nydelige amarylis...har du fått de i blomst alerede?
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det:) ja er de ikke fine?!! det blir liksom litt høytydelig stemning umiddelbart da man får dem i hus.. vakreste blomstene jeg kjenner.. :)

    SvarSlett

Sider