Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

tirsdag 2. november 2010

"Buler" det hos deg?

En norsk definisjon av "bule" kan bety at noe svulmer ut/over.... hos meg "buler" ALT!!!!
,.... kjøkkenskapene, skittentøyskurven, søpledunken, boden, og ikke minst pappeskene med julepynt buler... -tilogmed hele meg "buler"  *trekker litt på smilebåndet og husker en spesiell episode*    vi hadde besøk av en liten dame (dvs datteren min hadde besøk...)   hun og denne lille damen står i gangen og pusler med sitt.. jeg har dusjet og står på badet. Jeg leter litt febrilsk etter noe å ta på meg, men det jeg har fått røsket med meg på badet er undertøy...(jeg pleier ikke å løpe nesten naken rundt i huset når vi har besøk) Jeg tar på meg det undertøyet jeg har og tenker at jentene er sikkert så opptatt at de ikke merker om jeg sniker meg opp trappen til 2.etg for å finne meg noen klær, Jeg setter den ene foten på trappetrinnet og den lille besøkende damen snur seg og ser på meg med et litt skjelmsk blikk før hun smiler litt og sier" du ligner egentlig litt på fimlene du",
Jeg sender henne et litt oppgitt blikk (måtte du si det-blikket) men klarer ikke annet enn å le.. Med min uformelige fasong og kjærlighetshåndtak er det vel ikke annet å vente.. For ordens skyld får jeg her tilføye at dette skjedde for omlag 6 år siden og disse jentene er nå 13 år gamle.. jeg nevner dette innimellom og denne lille damen uffer seg litt over at jeg husker dette så godt..men det er rart med det..noen episoder fester seg liksom veldig godt og du kan humre over dem resten av livet.
MEN for å komme til kjernen av dette så var spørsmålet mitt egentlig "hva gjør at alt buler her hjemme hos meg?.. jeg har prøvd å tenke litt over dette og ser vel det at jeg kaster jo ingenting... jeg gjemmer på alt i tilfelle jeg en dag kan lage noe av det, at noen har bruk for det, at jeg trenger deg eller at det bare er kjekt å ha.. som isbokser- fint å ha noe når vi skal bake til jul og skal sende med noen kaker hit og dit, en for liten jakke som kanskje noen vil arve-den er jo så søt-, en lysestake jeg ikke har hatt fremme på to år men sikkert en dag vil syns er helt nydelig, osv.... når det gjelder resten som buler så er det sånne ting som søppel og skittentøysdunker... jeg kaster jo noe også når jeg tenker etter... kjære, hva er det egentlig jeg har og ikke har... jeg trenger en skikkelig opprydning!!! Det eneste som ikke buler og som jeg syns kunne bult litt mer er lommeboka:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider