Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

tirsdag 9. november 2010

ønskelisten min 2010



Jeg ønsker meg sinkhus... og lampe som dette (ligner)... finner du hos hos Ludvig og co (se link lenger ned på siden)


Dette bildet fant jeg på finn, og har også sett det i "vakre hjem"?? mener jeg å huske,..Nydelig!!!  jeg ønsker meg altså gamle sprosser eller evnt gamle vinduskarmer, smårutet med eller uten glass i.. helst uten.. noen spør hva jeg skal med det men jeg vil ha en i vinduet i stua sånn som her:)
 søtt "gammelt/nytt" fuglehus..jeg er glad i småfuglene og liker å pusle med mat til dem, så ett nytt fuglehus er på sin plass til meg:) ellers ønsker jeg meg alle mulige småting som de som kjenner meg vet jeg setter pris på... det er gaver som gjør meg glad:)
lamper i fattigmannsølv,... til å ha over benken.. ikke bare lamper men også bestikk og andre ting i fattigmannssølv ønsker jeg meg..

Mange spør "hva ønsker du deg til jul i år da?" og jeg ønsker meg jo selvfølgelig alt for mye, i motsetning til dem som ikke ønsker seg noenting.. jeg får litt dårlig samvittighet for alle vi skulle tenkt på i utland, innland og andre land som ikke får noen ting og som knapt har mulighet til å feire, og tenker at jeg skulle egentlig sakt at jeg ønsker meg en gave som er kjøpt til inntekt for ett eller annet... men jeg er faktisk litt flink også (skryte av meg selv!!)... jeg gir alltid til de flotte menneskene som står for frelsesarmeen, jeg kjøper fra de utsatte i samfunnet som står å selger sine blader, jeg putter noen kroner i en kopp til en tigger eller som jeg og en venninne gjorde en gang, tok han med inn på burgerking og kjøpte mat til han istedet for å gi penger... jeg har kjøpt førstehjelpspakker til inntekt for gatebarn, jeg har kjøpt lodd fra hjertelodderiet, jeg har støttet kreftsaken ved å kjøpe rosa sløyfe duppeditter, jeg jobber med gamle mennesker og gir av meg selv i hytt og dynevær... jeg har èn gang også kjøpt alle julegavene fra en side til inntekt for sally an eller hva det het (var ikke så heldig med det, men tanken var god )   så til jul har jeg lyst til å ønske meg...jeg krever ikke å få, men den store gleden består like mye i å sitte å kikke rundt i interiørblader, nettsider og lage ønskelister, som å få!!!
 denne kjøkkenmaskin m tilbehør hadde vært tingen!! (så jeg kanskje kunne vært heldig med gjærbaksten min en gang jeg også, til glede for dem rundt meg som har slitt med harde boller eller andre uformelig gjærbakst)
Denne julekrybben fra maileg "fanget meg umiddelbart så den ønsker jeg meg!!

nissegutt fra maileg



og en ny kaffetrakter hadde vært fint,....men kanskje mest av alt blir jeg så glad for alle julekortene jeg får... den lille tanken og at jeg har vært påtenkt da noen satte seg ned for å skrive rundt til venner og bekjente i førjulstiden, da det er som travlest for menneskene rundt oss,... nettopp da har noen sett på julekortet sitt og tenkt at hun skal få en hilsen,.. og det varmer!!! De tar jeg vare på i år etter år.. bilder av glade barn med koselige hilsner på, egenskrevne kort med koselige nisser på, ... jeg finner dem igjen år etter år, plukker dem frem med julepynten og bruker nok en time på å lese igjennom, smile litt, tenke seg hvor store barna blir, ..vi blir eldre.. snart får vi egne julekort fra disse barna kanskje? ..minner om tider som har vært og som er, gamle venner , nye venner, ..plutselig er det ett barn til på julekortet som ikke var med i fjor,.. så koselig!! så jeg ønsker meg julekort!!!!!
Jeg ønsker meg den lille gamle nissen som  har stått ved ovnen og hilst meg god jul hvert år siden jeg var liten, med grønn genser og røde bukser,,, (så mamma, om du leser dette så vet du hva jeg ønsker meg til jul)  :)
Jeg ønsker meg julekaker i koselige bokser, jeg ønsker meg en kaffepose med kanskje en helt spesiell kaffe som jeg ikke har smakt før,.... jeg ønsker meg hjemmestrikkede raggsokker med marsipangris i (fra mormor, som er standard og tradisjon og det blir ikke jul uten)..jeg ønsker meg edamerost innpakket med sløyfer på (fra farmor, som også er tradisjon og hvis ikke osten kommer blir det heller ikke jul.. den har vært under alle juletrær jeg kan minnes opp gjennom årene så den må være med), jeg ønsker meg røkelse på ovnen som sprer juleduft og julero i sinn og skinn, jule cd som jeg kan plukke frem hvert eneste år... ønsker, ønsker....

Når jeg sitter her å summerer så vet jeg jo at jeg ikke får alt dette, men det er minner, følelser, tanker som dukker opp og som jeg vil bære med meg for alltid, samtidig som jeg ønsker meg masse nytt i tillegg!!!

Kanskje noen fikk noen julegavetips i tillegg?!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider