Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

lørdag 5. februar 2011

Rustik Landtur


i dag har det vært strålende sol over østlandet og vi vært i "huken" som vi kaller det.. før vi dro ut lagde jeg kjøttdeig i tacolefser innpakket i folie, brødskiver med karbonader i mellom sammen med ost og ketchup, kokte kaffe, skjærte opp gulerøtter, pakket rømme, skjell og mais i sekken og (kiwiposene våre ser jeg).. alt var rester etter middager denne uken og ble et fint utemåltid. Så bar det ut på tur..



Da vi fkk varmet opp den lille koia som står der krøp Simen og Christian inn der for å spise, mens Eileen og Karoline kjørte kjelke


                                                       Mor pakket frem maten


Og Far og Marius passet "bålet" og matet rådyrene.. vi hadde pakket med oss eplene hjemme som begynte å bli gamle og skallet fra gulerøttene



En gammel tønne med hull i har fått oppgaven som liten ovn.. Denne "huken" bruker mennene når de er ute på jakt og litt om jaktfangsten og bålkosen kan du se her...HER!! bloggen til mannen



Det er ikke like lett å få alle til å bli med ut på tur lenger, til dels fordi dem begynner å bli store ungdommer på henholdsvis 12-15 år, men vi lokker med god mat og mat må de jo ha, så da blir de med en liten tur.. småguttene tok med seg softgun og dermed hadde de litt å fare med,.. de skøt kongler ned fra trærne..


           Til dessert ble det oppskjærte gulerøtter duppet i rømme..


                        "provisorisk grill"

1 kommentar:

  1. Hmm, fikk nesten påske stemning jeg!!
    Så deilig det så!!
    Jeg har vært veldig av å på med blogging i det siste, av flere grunner.. Så i morgen etter jobb skal jeg sette meg ned å lese litt;)!
    Ha en fin fin dag!!
    Klem

    SvarSlett

Sider