Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

søndag 24. oktober 2010

Mitt yndlingsfunn!!!

HER er et bedre bilde av buret jeg kom over i går på markedet.. Jeg vet ikke helt hvor det havner enda, om det skal henges opp ett eller annet sted eller om jeg skal ha det stående, men jeg ble alldeles forelsket da jeg fant det..

Er det noen som har malt parkettgulvet sitt? Jeg trasser og trasser på dette hvite gulvet, men saken er at parketten her hos meg er STYGG!! Den har av årenes erfaring blir så merket av våte flekker og slitasje at den er moden for å skiftes ut. Men jeg tenker at det er en gyllen mulighet for meg å få hvitt gulv:) noe jeg har drømt om leeenge.. Noen sier at man kan bare ha på gulvmaling uten noen forbehandling men hvor lang tid tar det før det tørker tro?  Noen som har noen tips når du skal male gulv? Noen som har noen erfaring med hvor lang tid det forsåvidt bruker på å tørke?..en ting er hva som står på instruksjonen men en annen ting er hva det faktisk gjør.. jeg er livredd for å starte på og at følgene deretter blir at vi må sove på verandaen i nysnøen alle mann.. Jeg må vel bare innse mine begrensninger på å få malt gulvet før jul..sukk.. men jeg HAR SÅ LYST!! og når jeg har lyst så brenner det i baken min.. jeg ser alle mulighetene for å få det til:) Mannen mener jeg er "tullerusk", noe som sikkert er litt sannhet i, og andre rister på hodet bare, ..jeg forventer meg ingen forståelse heller, men dere damer her inne tror jeg kanskje forstår og har noe av det samme iveret som meg:) ja ja...

I dag er det SØNDAG og jeg har ingen store planer..jeg har kjøpt fett til fuglene og har tenkt jeg kanskje skal lage litt morsom mat til dem og henge ut, smelte fettet, blande med solsikkefrø, nøtter og havregryn og la det stivne i former med festet tråd til.. så kan de kose seg litt på høstens siste dager...ellers har jeg en tallerkenhylle jeg skulle malt, men vi får se hva dagen bringer.. Mannen er på jakt og jeg koser meg her inne så lenge (og funderer på hvor jeg skal begynne med gulvet) .. Ha en koselig søndag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider