Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

fredag 29. oktober 2010

SNOP



Denne kjempedeilige oppskriften fikk jeg av mamma`n til svigerinnen min

Salte mandler:

Jeg holder på å lage salte mandler denne helga, en tidkrevende prosess men veldig deilig snack å ha stående fremme i små boller..Et tips jeg fikk var å lage store kvanta slik at du ikke trenger å gjøre det så ofte...
Bruk 2 kg mandler og legg dem i vann og havsalt i 6-8 timer, fordel deretter mandlene utover på stekebrett (ca fire brett), pass på at mandlene ikke blir liggende oppå hverandre, Strø havsalt over og  putt dem i varmluftovn på 50-60 grader i 2-3 døgn.. vil du intensivere litt kan du sette opp ovnen på 60-70 grader i 1-2 døgn..
JULEGAVETIPS:
Fyll disse deilige mandlene i små snytposer av forskjellige slag og gi bort til jul!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider