Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

lørdag 30. oktober 2010

Litt gammelt og litt nytt...


Jeg har vært en tur på Korsviken i dag sammen med Anita og vi fant jo noe i dag også som bare måtte bli med hjem:) Egentlig fant vi ut at vi finner noe nytt der hver eneste gang vi er der..er nok ikke det at hun har så mye nytt, men vi ser med nye øyne hver gang vi er der.. inni oss lever en drøm om å kunne starte opp med det samme..litt gammelt og litt nytt.. men vi mangler vel tid, lokaler og ikke minst penger!!!  Men bortsett fra det så har vi masser av lyst, ambisjoner, interesser og egentlig mange gamle ting vi sikkert kunne solgt (ifølge mennene våre)... åhhh som vi skulle kost oss, Anita:) hadde vært morsomt det!!!  Ting som ble med meg hjem i dag var denne skjønne engelen, jeg så på den sist også men da var det alven som fikk være med hjem.. i dag var det engelen:)            Andre ting som ble med meg hjem i dag var en tre-ting, vet ikke hva jeg skal kalle det, men jeg har vertfall tenkt å ha bestikk på benken oppi den.. jeg fant også et par gamle fløte og melkeflasker i glass... de er søte, og jeg tenker jeg kan ha små blomster i dem eller noe annet gøy...

Etterpå var jentene og jeg på CC... julestemningen der er i full sving og jeg hadde mest lyst på ALT!!! Jeg endte faktisk opp med nye lampeskjermer!! Jeg hadde ment å bruke dem på to andre lamper men det viste seg at de var for små der jeg hadde tenkt, så jeg mente å bytte dem.. men så prøvde jeg dem på en annen lampe og der passet den jo bra..så kjenner jeg meg selv rett nå så blir den der... egentlig må jeg bare skjerpe meg!!! smikk på fingrene til meg fordi jeg vet at julen snart begynne å friste skikkelig og da er det også morsomt å unne seg noe nytt...



Jeg kunne fint ha kjøpt meg nye gardiner på kjøkkenet i dag, med tilhørende grytelapper, håndkler mm, enda flere lampeskjermer, ny lampe på bohus, lysslynger til å ha rundt et speil som jeg så men ikke kjøpte hos dama på brøttum, jeg har sett på små håndkler med broderier på som jeg egentlig bare MÅTTE ha, og en julebok i tillegg som jeg med lengselsfullt blikk forlot hos bokhandleren.. så hvis man ser sånn på det så har jeg vært flink i dag *klappe meg selv på skulderen* for jeg kunne nok brukt mange tusen på alle disse tingene og istedet reiste jeg hjem med bare "litt"... fornøyd i dag også:)

Ellers kan jeg melde at å ha to ellers så nydelige lurvete champagnefargede katter ( i dag minner de mest om utvaskede mopper) kombinert med lyse pelspledd, hvite puter og andre hvite stoffer, når gårdsplassen ser ut som et kriserammet område er fryktelig kjedelig... kattene kom nettopp hoppende inn døra, kjempeglade for å ha lekt i søla, slikket seg to ganger og fant det lyse sobelpleddet som de bare elsker så høyt... ugh....mannen herjer ute med traktor så søla skvetter,  og for øyeblikket har jeg tellt seks barn med sko, som vandrer inn og ut ytterdøra og en slukøret møkkete hund som trasker etter så godt han kan... Akkurat nå venter jeg på hvit deilig snø som kan pakke ned alle møkkete overflater... sukk!!! men jeg later som jeg ikke ser det.. har demonstrativt satt meg med ryggen til, med pc, en kopp kaffe og sniker salte mandler ut av ovnen for å "bare smake"... Tror de er ferdige jeg... (se oppskrift i forrige innlegg)...nydelig er de vertfall...  Jeg har tenkt å lage taco om litt, har tent meg ett lys i den nye engelen min og ønsker store og små en hærlig lørdagskveld!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider