Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

søndag 13. februar 2011

slektens mødre og deres betydning

kjære mamman min
En mor er med fra starten,
som kilden til ditt liv.
Med kjærlighetsfullt blikk,
hun følger med hvert skritt
Siden livets første måltid
har hun tilbudt deg å smake,
hun gir deg av sin omsorg
uten krav om noe tilbake.
Hun tas så lett for gitt
som lindring av besvær,
men sjelden blir hun takket
og sett for den hun er.
I alle livets faser
forblir hun dog den samme:
din aldeles unike
og høyt elskede mamma..

Gjennom årene
har jeg sett
den fantastiske måten
som du har gjort livet
spesielt for vår familie...
Kjærlighet og latter
tradisjonene
og minnene
som vi tar med oss
hele livet.
Men mest av alt
har jeg sett
hvordan du har vist oss
ekte kjærlighet
i alt du gjør!



 Mødre er som vakre samleobjekter - de øker i verdi med årene


kjære mormor min

kjære farmor min


kjære tanten min


og kjære Ruth våres

Alle disse kvinnene har vært med på å forme mitt liv og gitt meg smaken på hva det vil si å være mamma, de har lært meg det jeg kjenner til når det gjelder omsorg, trygghet, ferdigheter i hus og mat og alt som hører til morsrollen, og de er mine forbilder. Av disse kvinnene har jeg lært å være mamma og jeg har plukket litt av dem alle sammen og til slutt har jeg blitt meg:)
En mors kjærlighet er som en sirkel -
uten begynnelse og uten slutt.
Den fortsetter rundt og rundt i stadig større ringer
og berører alle som kommer i nærheten av den.
Den omslutter dem lik morgentåken,
varmer dem slik sola ved middagstid
og dekker dem lik et teppe med aftenstjerner.
En mors kjærlighet er som en sirkel -
uten begynnelse og uten slutt.

og til slutt kjære meg
jeg lærer av mine forbilder og gir av min hverdag slik som de,
mine kjære mødre har gitt til meg
jeg håper jeg en dag kan bli omtalt som en sånn mamma som alle
disse nydelige kvinnne jeg har rundt meg..
jeg setter stor pris på dere
Gratulerer med dagen alle mødre i dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider