Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

lørdag 21. januar 2012

HYTTELIV

Jeg ble så glad da jeg leste denne artikkelen
http://www.klikk.no/bonytt/article725528.ece  om hytta fra Trollheimen som er på 11,2 kvm. Den er full av små detaljer som gjør at den har akkurat hva man trenger, den er lita nok til å fyres opp på en time selv om det er tjue minus ute, den er tilnærmet vedlikeholdsfri. Hytta tilhører et arkitetpar som har fått seg en perle på fjellet.


 Ved at sengene er plassert i høyden er plassen utnyttet maximalt, og ville man brukt enda mindre plass kunne man f eks kuttet ut stolene og brukt sengene som sittemøbel. Sengene fungerer som sofa på dagtid.


 Hytta har masse praktiske detaljer som heisbart tørkestativ i taket og plass til oppbevaring under sengene.


 Grunnen til at jeg ble så glad er fordi vi i sommer kjøpte en liten blå hytte på et idyllisk sted nede ved vannet, men hytta er litt liten i forhold til dagens standard. Den er også full av praktiske løsninger og vi kan faktisk overnatte her med seks barn, to hunder og to voksne...om vi vil... men vi har ikke gjort det denne vinteren, tildels fordi vi holder på å venne oss til å bruke den, mangler litt småting som vi frakter med oss hver gang vi er der og fordi vi har to små som våkner veldig tidlig og de vil gjerne at helgelivet skal starte kl 06.00 for alle mann.. så av praktiske grunner har vi ikke vært her på overnatting mer enn tre fire ganger enda.



Hytta har et lite anneks utenfor med to sengeplasser i og den er fin sommertid. Skal du sove her på vinteren så lover jeg deg en kald opplevelse for den som liker det. MEN planene er klare, mannen har lyst til å bygge på, isolere bua tror jeg og litt diverse..men nå ble jeg veldig i tvil.. kanskje den bare skal få lov til å være slik den er i all sin enkelhet? Beholde sin intimitet og sjarm... hva tenker du? innebilder skal jeg vise deg senere.

Uteplassen er det vi falt aller mest for, et middels stort vann 30m fra hyttedøra, idyllisk for kanopadling på sommeren (ikke det at jeg padler altså men, for den som vil det!!) fin til fisking, skøyter på vinteren, ski på isen, flott turterreng, ikke langt fra butikk og nærmiljø (veldig viktig for oranisatoren i flokken, altså meg) .. Hyggelige naboer ser det også ut til at det er her. Så fint å sitte her å grille på kveldene..- og kanskje hytta ikke behøver å bli så mye større..







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider