Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

fredag 9. desember 2011


I fjor på denne tiden jaktet jeg på juleribber og nabokjærringer les: http://barebeasunivers.blogspot.com/2010/12/nabokj%C3%A6rringer-og-famileribbe.html,
mens året før kan jeg minnes at jeg var på jakt etter kalkun.. dette året har jeg sett for meg at det er smøret jeg må fly etter og derfor har jeg nå hamstret smør..hva jeg skal bruke det til er nå en annen sak, men da har jeg i hvertfall.. holder jeg på å få litt sånne gamle kjærringnykker jeg også? Vel nok om det... hvorfor ender det alltid med litt sånn hardkjør inn i siste liten av julen? i år har jeg prøvd å være flink til å starte tidlig med julegavene, jeg har pyntet litt allerede, jeg har hamstret smør og bakt to slag... jeg har kjøpt inn mye av julematen både til julemiddagen og romjula ellers og ser for meg at jeg skal ha god tid nå fremover... jeg har gitt avkall på noen av mine absolutte tradisjoner og gått inn i meg selv for å heller kose meg litt i dagene slik de er.
 Dvs at jeg har lagt lokk på pepperkakehuset i år og dermed bare kost oss med å bake det vi har lyst på. Jeg har ikke vasket nevneverdig og har ikke tenkt å gjøre det, jeg har bare hengt opp gardiner og stjerner i vinduene. Istedet har vi vært ute med småbarna, plukket granbar og kjøpt et par svibler i vinduskarmen. Jeg har også planer om en amaryllis eller to.
pippifåglarna og domherrarna  som dem sier i Sverige koser seg på fuglebrettet og jeg koser meg med å se på dem. Jeg fikk den etterlengtede dompappen på besøk i år endelig ved hjelp av solsikkefrø!!
I kveld er det den årlige luciakonserten i Ringsaker kirke og jeg og mormor skal dit. Jeg gleder meg!! Dette gir meg julestemningen opp over ørene og jeg ser frem til en kveld alene for meg selv, bare sitte der å nyte og det blir også veldig koselig å tilbringe den sammen med mormor.
til slutt gir jeg deg et glimt av årets advendtslys her hos meg..

Ønsker alle en fortsatt fin førjulstid!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider