Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

fredag 3. juni 2011

Sommerdrøm!!


Jeg sirkler rundt tanken på ett søtt lite drivhus/lysthus bygget av gamle vinduer om dagen.. Ei av mine venninner har vært å kjøpt seg gamle vinduer og skal nå til å bygge seg, og jeg er såå misunnelig:) Det kommer til å bli såå fint Anita, og jeg skal komme på besøk til deg og drikke te i lysthuset ditt:)   Ja, jeg har mast på gubben om at jeg også vil ha!! (som ett lite barn som ønsker seg is i varmen) vil ha, vil ha, vil ha... håper han går lei av meg og til slutt resignerer og svarer at han skal bygge til meg... ikke for det at jeg tror han blir noe vennligere innstilt på å stå å konstruere lysthus av den grunn.. kanskje jeg heller skal begynne å smiske, blafre med øyevippene og vri på stjerten.. hehe.. ikke sikkert det hjelper det heller... men uansett så syns jeg at jeg skulle hatt et lite drivhus..eller lysthus blir det vel...for jeg har ingen store planer om å dyrke sjeldne frukter eller drive frem tomatplanter, neida...jeg skal bare ha koselige grønne vekster for trivsels skyld der inne, og en kurvstol, ett lite bord med en tekopp på, en stabel bøker og noen søte andre trivielle ting.. og der inne skal jeg sitte å lese mens regnet trommer på taket..for regne skal det sikkert gjøre det meste av sommeren tenker jeg... 

Tyra Hallénius-Lindhe har virkeliggjort drivhusdrømmen – og det skikkelig. Hennes fantastiske drivhus i engelsk stil er nærmere fire og en halv meter høyt og har 18 kvadrat­meter grunnflate. Som et lite slott troner det midt i den store kjøkkenhagen. Hun har faktisk bygget det meste selv, men fått litt hjelp av husbonden til taket...så det ER mulig for meg også tenker jeg... bildene er hentet fra vivilla.no (kobling under) og Tyras drivhus...



http://www.viivilla.no/bygge-eget-drivhus.aspx

1 kommentar:

  1. Så koselig!! Synes absolutt din mann kan lage et sånt til deg!! Min mann har i vår satt sammen et lite drivhus til meg. Kjøpt på plantasjen. Men det var mye plunder å få det opp! Men jeg er storfornøyd!!! 3 kvm, men bare moro!! Legger ut noen bilder nå... :)

    Ha en fin helg!!!!

    SvarSlett

Sider