Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

onsdag 18. mai 2011

Ettertanke av den store dagen

    Bunaden er pakket bort, ketchupflekkene på blusene er fjernet, smaken av isen og pølsene sitter fortsatt på tunga, russen har avsluttet sin feiring og flaggene er stuet inn i skapet..til neste år.  Dagen i går ble akkurat så koselig som jeg hadde håpet den skulle bli, og her kommer ett bilderas:

mamma og hønepøne
 

lillebror i ny bunad for anledningen..kjempefin!!


mamma og hønepøne... Trond (min bedre halvdel) og Jan (mamma sin)

søsknene råndastakk



minstemann speider


Bror, Silje og Jamina


oldemor og minstemann
 

oldemor og Jamina
  Dagen startet med gudstjeneste i kirken..der jeg drømte meg helt bort i "vårsøg" på trompet.. høres kanskje ikke så fint ut, men DET gjorde seg!!  Været formelig skinte i sommersol gjennom barnetog og barneskolebesøk og som bestillt startet ikke regnet og tordenvær før vi kom oss inn i gangen hjemme. Vi var en tur hos svigers, spiste litt og drakk kaffe og utover kvelden koste vi oss hjemme. Alt i alt en vellykket dag og minstemann sukket tungt fordi det var et helt år til neste gang..han kunne gjerne gått i tog hver dag tror jeg.. :) Jeg for min del har lagt inn ett mål om å ha litt romsligere bunad til neste gang, da både dobbelthaker og bollekinn var meget fremtredende på samtlige bilder fra dagen.. altså ikke så fornøyd, men tar det med meg og skal mimre hardt da jeg er ute på tur med bikkja i all fremtid.

i dag sitter jeg forsåvidt å funderer på hvorfor i all verden jeg ikke har utdannet meg som rørlegger da jeg i dag skulle vaske under dusjen, fikk vridd istykker en kobling så vannet sprutet og måtte på jakt etter nye rør..noe som viser seg å være vanskelig å matche siden dusjkabinettet vårt er gammelt!! (burde hatt nytt) (dyrt), men oppfinnsomhet lenge leve, vi har fått det til og takk gud for silikon så blir det tett også..inntil jeg har råd til nytt dusjkabinett.. kunne vært mer nyttig å vært rørlegger i dag, enn sykepleier.. både lønnsmessig og praktisk sett:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider