Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

lørdag 14. desember 2013

Snøen bøtter ned og jeg kan glemme å komme meg noen steder før sent på dagen, så fremt ikke noen kommer å brøyter for meg. Mannen dro ut tidlig på jakt og får av den grunn ikke kjørt traktoren og jeg forbanner meg selv litt for at jeg ikke har giddet å lært meg det. Derav ingen juleshopping på meg i dag.
 
 Det gir jo rom for å holde på hjemme i dag, vi skal nok ut å ake på kjelke og være ute i snøen et par timer. To småtroll behøver det! -jeg også for så vidt. Men dagen rommer flere timer og jeg har et hav av tid å ta av i dag. Jeg vurderer å finne frem alle juleduker og stryke mens barna bygger lego. Lego er tingen om dagen og kjøkkenbordet er byggeplass. Der har de time på time. Da kan jo jeg pusle litt med andre ting.

Jeg nekter å la meg julestresse i år, vi tar tiden som den faller seg, gjør det vi har lyst til og det vi må gjøre tar jeg innimellom. Syns denne adventstiden er noe av det koseligste som finnes. Med julemusikk, gløgg, litt smårotete hus og forventningsfulle store og små barn er tiden akkurat som den skal være om dagen... jeg sliter med en øyebetennelse og ser litt "sjåmet", men det er kanskje bare en fordel for alt jeg ikke har vasket...da kan jeg med god samvittighet lukke det ene øyet og late som ingenting. Koser du deg med førjulstiden?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider