Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

søndag 27. november 2011

søndag med sjarm


I dag har jeg og barna vært på Lillhammer, Maihaugen, på julemarked og det var veldig koselig. Vi var inne i gamle fjøs og hus fra 1800- tallet og der satt det damer iført gamle klær og strikket ved peisen, langbordene var dekket til julefeiring og julenekene var hengt opp utenfor. Gav en virkelig fin følelse av å bli satt tilbake i tid.  Innimellom alle de gamle husene ligger det små dammer som er tilfrosset av is og tåken lå tykk rundt oss, nesten litt trolsk...

 I "byen" var det julestemning med boder hvor det ble solgt alt fra raggsokker til brente mandler, julegløgg, kaffe og grøt.. jeg skulle gjerne bare suset rundt med kameraet mitt men så ble det datteren min som ble fotografen denne dagen siden jeg hadde vogn å dytte på...

Bålpanner var tent for anledningen og reinsdyrskinn lagt ut for å ta en rast i bakken...

Hovedgata kan minne litt om skomakergata og her ligger kolonialene fra gamledager på rekke og rad. Jeg og barna var inne for å kjøpe sukkertøy og vi sto der foran disken og pekte på sånn som de gjorde i gamledager.. litt gøy..



 Sjarmerende bokhandleri

 Utenfor apoteket henger en gammel nattklokke, hvor man kunne ringe på om natten for å få hjelp..



sist men ikke minst var årets designertre med papirklipp verdt å se.. virkelig fint!!!


Etterpå var vi på lysmesse i kirka hvor veslegutt gikk lystog med speideren og bilder kommer senere..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider