Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

fredag 15. april 2011

Snart påske


 Påsken nærmer seg med påskeegg og gule små klatter her og der, en tradisjon vi har lagt oss til de siste fem årene er å lage påsketre!! Jeg har vært ute i bushen og økset ned ett buskas og dratt det inn i stuen og pyntet det med påskeegg, noe jeg lurer på om jeg skal finne på i år også. Her er ett bilde av fjorårets pryd. Påsken kommer sent i år og vi har allerede åpnet opp ytterdør nr to i huset, dvs at vi har tatt i bruk verandadøren som vår førstedør. Det blir til at vi bruker verandaen som inngangsparti i sommerhalvåret og treet har som regel vært plassert foran denne døra i tidligere år. Nå er det jo vår og vi er godt igang med utelivet, hagemøblene har kommet ut, de skal pusses og males, og vi farter inn og ut til stadighet, noe som gjør at påsketreet mitt evnt må finne seg en ny plass.





Påsken kommer til å inneholde litt jobbing, timer ute i hagen med raking og dager på verandaen med vaffelsteking og hygge tenker jeg... en annen tradisjon vi har er å lage påskeegg til barna og gjemme dem i skogen, utstyre barna med kart og la dem gå på jakt. Jeg har innstendig påpekt at det er påskeharen som har hoppet forbi men nå er de så store at de nekter å være med på spøken lenger, og de har tillogmed kommet med ønsker om innhold til  påskeegget.. 
 "mamma, i år har jeg lyst på sånne fylte egg når du lager påskeegg".. jaja... en gang slipper barndommen taket og illusjonen om nisser og
påskeharer glipper sakte men sikkert.. bare mor står igjen og tror innstendig på nisser og troll.. Da jeg ryddet boden fant jeg igjen noen høner og haner og de får vel få slippe frem i lyset i år også.. litt gule lys, og noen koselige servietter, kanskje ett påsketre og noen påskeegg så kommer påsken i år også.

TIL ALLE: HA EN RIKTIG SKJØNN PÅSKE!!! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider