Velkommen til meg - en blogg om familieliv, hverdager og interiør!!!
Håper du legger igjen en hilsen til meg, noen ord om hvem du er sånn at jeg finner deg igjen.

søndag 19. desember 2010

julekalender 19. desember MORS flatbrød


Mors flatbrød er en klassiker til julematen her hjemme hos oss, Den gamle nydelige damen lyser imot oss med sitt milde gode smil, med sine bondeklær og flatbrødleiven fremfor seg som den aller enkleste ting i verden.. men å bake flatbrød og lefse er ikke noen enkel sak. Jeg har prøvd... for det første tar det tid!!! masse kjevling og passe med mel, det skal bakes ut og stekes akkurat passe lenge .. samtidig ser det så synd at det blir færre og færre som baker hjemmelagd lefse og flatbrød, for smaken er en helt annen enn den man får på butikken. Jeg har bestemt meg forå bli flink og ta frem igjen denne gamle tradisjonen. Jeg har takke og det er bare å sette igang.. nå blir kanskje tiden litt knapp til jul, men over jul skal jeg bake lefse så mjølet fyker.. så har jeg årets første nyttårsforsett!! har du noen nyttårsforsetter??
Jeg skal på nattevakt igjen og dagene blir korte, men ønsker alle en vidunderlig dag på årets siste advendtssøndag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider